Rés (V)

Aquesta instància fràgil
que hem deixat a l’obra, pare,
són les màcules de l’aire, l’aigua, la terra
esteses damunt del matalàs
carenat amb els dos xiprers
que tot just tu regues.

Les lleganyes ben magres, pare,
evacuat el solatge de la fel
en l’habitació del cranc,
escometen el descens apàtic del teló.

I quan partia jo, freturant
l’abric dels meus infants,
vaig sentir en un esqueix del so,
“respira cos i digues…:
adéu vida meva.”

Panteixo com un rés sollat,
m’ofeguen les esmenes.

Deixa un comentari

